Me and you, setting in a honeymoon ;]

Hejsan svejsan! lägger en sen inlägg :) Jag har nyss gjort min läxa från Religion om Kristendomen, duktig va!. Jag tycker religion lektioner tas om och om igen, från 7:an tills nu, liksom, man lär sig ingen nytta. Alltid samma sak!

Men vi lägger den åt sidan..

Efter jag har kommit hem från skolanchillade jag lite i vardagsrummet. Satt ner på soffan och bläddrade på kanaler. Kollade lite på DisneyChannel, wahaha don't know why :P Det var inte så mycket bra program när jag kollade på TV.. Jo, jag såg Simpsons! :D

Just precis, om min ex som har skickat
vänförfrågan till mig på
Facebook,
Jag accepterade inte honom! WAHAHA!

Även om jag addar honom eller inte,
så kommer det inte göra någon skillnad
det jag gjorde var onödigt, varför gömma mig
ifrån honom egentligen när jag har gått vidare
..?
Äsch, gjort är gjort :P

I skolan hade vi en liten föreläsning om källkritik. Ahja, jag har lärt mig mycket från den. Att man måste vara försiktigt med att söka och man måste aldrig lita på en källa, man måste då läsa på flera källor och jämföra. Till exempel: Om man söker om Mullet (en fisk) i Google så får du massor av källor; om fisken och hårfrilla (Mullet betyder hockeyfrilla) Och man vet inte vilken sida är rätt och man pallar ju inte gå igenom alla källor för att se om det är rätt info de har.
Då ska man söka så här (Enligt "Web Search in Plain English"): Sök med ".." och skriv - (minus) för att bli av med den man inte vill ha, så här:"Mullet" - Hair (Du söker bara om Mullet fisken och inte hockeyfrillan)

Och mer tips..

När man söker på google och när du klickar på källan så måste du kolla: Vem som har gjort den? Är den uppdaterat? Är den aktuellt? (för man vill inte ha en ofräsch fakta, eller hur!) och Är personen som har skrivit den är känd? (stick därifrån om det bara står "Jag" och ingen känd författare, för annars är den falsk info!) Du kan söka om personen är känd på bibliotekets hemsida: Bibliotek.se :P

Aa, det var allt.. Sammanfattad också :)

Mer info finns mer på: www.kollakallan.skolverket.se ;)
Jag skriver det här för jag bryr mig,
annars så hittar man fel fakta
eller hur ;)

BTW! Kolla fakta först på NE.se istället för Wikipedia!

Medan jag skrev denna bloggen så lyssnar jag på Fall Out Boy och deras klassiker, jag menar gamla låtar. Nu för tiden älskar jag att lyssna på gamla låtar. De låter mycket bättre tycker jag :P Det finns en låt som jag älskar från Fall Out Boy, som är där nere :love:

Jättegullig är den :love:
Peace ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0